تیر ۶, ۱۴۰۵ ۱۵:۱۴
اخبار جدید پزشکی ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توصیه‌های مراقبت در منزل برای مبتلایان به تب دنگی

توصیه‌های مراقبت در منزل برای مبتلایان به تب دنگی

یک متخصص بیماری‌های عفونی: بسیاری از مبتلایان به دنگی نیازی به بستری نداشته و می‌توانند دوران بیماری را در منزل سپری نموده و مراقبت شوند.

بیمار باید به حد کافی استراحت کند، استراحت به معنای ماندن در بستر است.

بیمار باید مایعات کافی (نه فقط آب) بنوشد که شامل شیر، آب میوه، ORS و لعاب برنج می‌شود.

باید دمای بدن را زیر ۳۹ درجه نگه داریم، اگر بالاتر رفت استامینوفن حداکثر هر ۶ ساعت یک بار تجویز شود؛ با توجه به خطر عوارض کبدی از مصرف بیش از حد استامینوفن خودداری شود.

مصرف آسپرین و NSAIDS توصیه نمی‌شود اما پاشویه با آب ولرم کمک‌کننده است.

باید اسفنج آغشته به آب ولرم روی پیشانی، زیر بغل و اندام‌ها گذاشته شود.

در مبتلایان به تب دنگی استفاده از دوش آب ولرم برای بالغین توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید  آسپرین و آنتی بیوتیک در بیماری ویروسی تب دنگی مصرف نشود
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *