بازیهای رایانهای در مسیر دانشگاه؛ بازیسازی تلفیق هنر و مهندسی است
به گزارش اخبار جدید به نقل از پیوست؛ تبدیل شدن بازیهای رایانهای به یک رشته دانشگاهی در نگاه اول اتفاق جذابی بهشمار میآید اما موفقیت در عملیاتی کردن و قرار دادن این مهارت و سرگرمی به عنوان یک رشته با لحاظ ضرورت بعد هنری آن مستلزم ایجاد تغییرات و تهیه چارت درسی کارآمدی است.
رضا صفابخش، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر درباره وضعیت این رشته گفت:
اکنون این طرح در وزرات علوم در حال طی کردن مراحل نهایی برای به تصویب رسیدن است.
محمد زهتابی، رئیس کمیسیون بازی و سرگرمی سازمان نصر درباره این رشته گفت:
اگر قرار است به بازیهای رایانهای به شکل یک رشته نگاه کرد باید پرورش طراح بازی بزرگترین بخش آن مدنظر قرار بگیرد.
محمدصادق دهنادی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای وجه تمایز و ممتازی بازی را پیش از کدنویسی و کارهای فنی آن، روایت و ایده آن بازی اعلام کرد.