تیر ۷, ۱۴۰۵ ۰۱:۰۰
اخبار جدید پزشکی ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مردان بیشتر از زنان به سرطان مبتلا می‌شوند

به‌طور کلی مردان بیشتر از زنان به سرطان مبتلا می‌شوند. اگر سرطان پستان را نیز از سرطان شایع زنان حذف کنیم، میزان ابتلای مردان بسیار بیشتر است.

مردان بیشتر از زنان به سرطان مبتلا می‌شوند

به گزارش اخبار جدید به نقل از تسنیم؛ رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران:

رشد سرطان در ایران بیش از رشد جمعیت است.

در میان ۱۰ سرطان شایع بین زنان و مردان ایرانی، پستان و پروستات در مرتبه اول قرار گرفته، سپس معده و روده بزرگ است.

به‌طور کلی مردان بیشتر از زنان به سرطان مبتلا می‌شوند. اگر سرطان پستان را نیز از سرطان شایع زنان حذف کنیم، میزان ابتلای مردان بسیار بیشتر است.

سازمان ملل اعلام کرد که مرگ مردان ناشی از سرطان در ۲۰ سال آینده دو برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید  تست اولین قرص مدفوع جهان برای کمک به درمان سرطان
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *