تیر ۶, ۱۴۰۵ ۱۳:۳۶
اخبار جدید اقتصادی ۰۲ فروردین ۱۴۰۵ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات گاز عراق از ایران از سرگرفته شد

به گزارش اخبار جدید به نقل از اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت برق عراق روز شنبه اعلام کرد که پس از تعلیق موقت ناشی از حمله به میدان گازی پارس جنوبی ایران، این کشور از سرگیری تدریجی واردات گاز ایران را برای تثبیت شبکه ملی خود آغاز کرده است. احمد موسی، سخنگوی وزارت برق...

واردات گاز عراق از ایران از سرگرفته شد

به گزارش اخبار جدید به نقل از اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت برق عراق روز شنبه اعلام کرد که پس از تعلیق موقت ناشی از حمله به میدان گازی پارس جنوبی ایران، این کشور از سرگیری تدریجی واردات گاز ایران را برای تثبیت شبکه ملی خود آغاز کرده است.

احمد موسی، سخنگوی وزارت برق گفت که نیروگاه‌های برق عراق اخیرا تحت تاثیر تعلیق واردات گاز ایران پس از حملات به میدان گازی پارس جنوبی قرار گرفته‌اند و این امر وزارتخانه‌های برق و نفت را بر آن داشته است تا از گاز داخلی و نفت گاز برای حفظ ظرفیت استفاده کنند.

موسی گفت که با بازگشت عرضه ایران، شبکه ملی عراق تولید خود را در ۱۴۰۰۰ مگاوات تثبیت کرد و افزود که این وزارتخانه همچنان طبق برنامه برای آمادگی برای تامین اوج تقاضای تابستان مهیا می‌شود.

سخنگوی وزارت برق عراق، چهارشنبه گذشته به خبرگزاری رسمی این کشور گفته بود که جریان گاز ایران به عراق به طور کامل متوقف شده است و خاطرنشان کرده بود که از دست دادن ۳۱۰۰ مگاوات قطعا بر سیستم تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید  جزئیات شورش و درگیری در کردستان عراق

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، عراق که مدت‌هاست با کمبود مزمن برق دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان به شدت به گاز ایران برای شبکه خود وابسته است.

 

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *