تیر ۶, ۱۴۰۵ ۱۲:۰۰
اخبار جدید اجتماعی و حوادث ۰۸ فروردین ۱۴۰۵ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حمله سوم به نیروگاه هسته ای بوشهر

نیروگاه اتمی بوشهر برای سومین بار هدف حملات دشمن قرار گرفت. به گزارش اخبار جدید به نقل از عصر ایران، در آخرین دقایق شامگاه جمعه ۷ فروردین پرتابه ای به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد. بنا به گزارش سازمان انرژی اتمی، پرتابه‌ای ساعت ۲۳:۴۰ جمعه ۷ فروردین به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد؛ حادثه‌ای که بر اساس گزارش‌های...

حمله سوم به نیروگاه هسته ای بوشهر

نیروگاه اتمی بوشهر برای سومین بار هدف حملات دشمن قرار گرفت.

به گزارش عصر ایران، در آخرین دقایق شامگاه جمعه ۷ فروردین پرتابه ای به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد.

بنا به گزارش سازمان انرژی اتمی، پرتابه‌ای ساعت ۲۳:۴۰ جمعه ۷ فروردین به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد؛ حادثه‌ای که بر اساس گزارش‌های اولیه هیچ‌گونه خسارت جانی، مالی یا فنی در پی نداشت.

در پی این حمله، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که با اصابت پرتابه به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر، آسیبی به بخش‌های مختلف این تأسیسات وارد نشده است.

متن اطلاعیه سازمان  انرژی اتمی

سازمان انرژی اتمی درباره سومین تهاجم دشمن آمریکایی- اسرائیلی به نیروگاه اتمی بوشهر اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 متن اطلاعیه سازمان انرژی اتمی به این شرح است:

«پرتابه‌ای ساعت ۲۳:۴۰ جمعه ۷ فروردین‌ماه به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر اصابت کرد؛ حادثه‌ای که بر اساس گزارش‌های اولیه هیچ‌گونه خسارت جانی، مالی یا فنی در پی نداشت.

در پی این حمله، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که با اصابت پرتابه به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر، آسیبی به بخش‌های مختلف این تأسیسات وارد نشده است.

بیشتر بخوانید  صدای گروسی درآمد: به نیروگاه هسته‌ای حمله نکنید!

این سومین بار است که در جریان جنگ تحمیلی اخیر، نیروگاه اتمی بوشهر هدف تهاجم دشمن آمریکایی–صهیونیستی قرار می‌گیرد.

نیروگاه اتمی بوشهر در حال بهره‌برداری است و حاوی مقادیر قابل توجهی مواد پرتوزاست؛ از این رو هرگونه آسیب به این تأسیسات می‌تواند به بروز یک حادثه هسته‌ای جدی منجر شود که پیامدهای جبران‌ناپذیری برای منطقه به همراه خواهد داشت.

هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز، نقض آشکار مقررات و تعهدات بین‌المللی در خصوص مصونیت این مراکز از حملات نظامی به شمار می‌رود؛ اقدامی که می‌تواند امنیت و ایمنی منطقه را با مخاطرات جدی مواجه کند.»

خروج کارکنان روس

روز سه شنبه پس از حمله به نیروگاه بوشهر، شرکت روس اتم (Rosatom) از آغاز روند آماده‌سازی برای مرحله سوم خروج کارکنان روسی از نیروگاه بوشهر خبر داد و نوشت:  اکنون ۴۸۰ نفر از کارکنان این شرکت در محل باقی مانده‌اند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
حملات بامداد شنبه به تهران (+ مناطق و مکان های حمله شده)

اپلیکیشن عصر ایران

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *