تیر ۶, ۱۴۰۵ ۱۶:۰۳
اخبار جدید گوناگون ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جزئیاتی از دسترسی اساتید و دانشجویان به اینترنت بین‌الملل

به گزارش اخبار جدید به نقل از آفتاب نیوز سید مهدی ابطحی با اشاره به ضرورت دسترسی دانشگاهیان و محققان به اینترنت بین‌المللی، گفت: در وزارت علوم برای دسترسی اساتید به اینترنت بین‌المللی بر اساس لیستی که در اختیار داشتیم، اقدام شده است و به مرور این اتفاق برای همه اساتید رخ خواهد داد. وی...

جزئیاتی از دسترسی اساتید و دانشجویان به اینترنت بین‌الملل

به گزارش اخبار جدید به نقل از آفتاب نیوز

سید مهدی ابطحی با اشاره به ضرورت دسترسی دانشگاهیان و محققان به اینترنت بین‌المللی، گفت: در وزارت علوم برای دسترسی اساتید به اینترنت بین‌المللی بر اساس لیستی که در اختیار داشتیم، اقدام شده است و به مرور این اتفاق برای همه اساتید رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه این اقدام شامل اساتید و پژوهشگران می‌شود، اظهار کرد: دسترسی دانشگاهیان به اینترنت بین‌المللی از اساتید دانشگاه‌ها شروع می‌شود و بعد سایر پژوهشگران نیز در این لیست قرار خواهند گرفت.

ابطحی در پاسخ به این سؤال که آیا محققان پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌ها در این لیست قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: اعضای پژوهشکده‌های دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها، چون هیئت علمی هستند، برای آنها امکان دسترسی به اینترنت بین‌المللی فراهم خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه اقدام برای دسترسی محققان پژوهشکده‌ها به اینترنت بین‌المللی توضیح داد: وزارت علوم اسامی اساتید را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داده است و به مرور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید  اختلال اینترنت بالاخره به مجلس هم رسید!

وی خاطر نشان کرد: اطلاعات همه اساتید در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته و به‌طور کلی دسترسی پژوهشگران از مسیر اساتید آغاز می‌شود و سپس برای پژوهشکده‌ها و دیگر مراکز گسترش می‌یابد. روند فعلی که مدتی است آغاز شده است، ادامه دارد و امیدوارم تا هفته آینده این مشکل برطرف شود.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *