تیر ۶, ۱۴۰۵ ۰۷:۴۷
اخبار جدید ورزشی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعلام سهمیه ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا۲

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزارش داد که کمیته اجرایی این کنفدراسیون عصر روز چهارشنبه در ونکوور کانادا تشکیل جلسه داده است. مسائل تجاری و اقتصادی عمدتاً در این نشست بررسی شد و خبری درباره تأیید یا رد پیشنهاد کمیته مسابقات AFC مبنی بر افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا ...

اعلام سهمیه ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا۲

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزارش داد که کمیته اجرایی این کنفدراسیون عصر روز چهارشنبه در ونکوور کانادا تشکیل جلسه داده است. مسائل تجاری و اقتصادی عمدتاً در این نشست بررسی شد و خبری درباره تأیید یا رد پیشنهاد کمیته مسابقات AFC مبنی بر افزایش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا  در این گزارش به چشم  نمی‌خورد.

به گزارش تسنیم، با این وجود، آیین‌نامه جدید لیگ نخبگان آسیا در فصل آینده (27-2026) بر مبنای 32 تیمی شده مسابقات دچار تغییر شده است. طبق این آیین‌نامه قرار است 16 تیم از غرب و 16 تیم از شرق آسیا به‌صورت جداگانه با هم رقابت کنند.

هر تیم در مرحله نخست لیگ نخبگان آسیا همانند فصل گذشته، چهار دیدار خانگی و چهار بازی خارج از خانه خواهد داشت و با تیم هموطن خود مواجه نمی‌شود.

از 16 تیم هر منطقه، 8 تیم برتر جدول به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ نخبگان آسیا صعود می‌کنند. تیم‌های اول و دوم جدول به ترتیب مقابل تیم‌های هشتم و هفتم جدول صف‌آرایی می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم، به مصاف ششم و پنجم می‌روند.

بیشتر بخوانید  قرعه کشی جام حذفی فوتبال ایران انجام شد

به این ترتیب در فصل آینده، دو تیم از کشورمان در لیگ نخبگان آسیا شرکت می‌کنند و یک نماینده از ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2 حضور خواهد داشت. عربستان و ژاپن با 2+3 سهمیه (سه تیم به‌صورت مستقیم و دو تیم در پلی‌آف) از بیشترین نماینده در لیگ نخبگان آسیا بهره‌مند خواهند شد.

253 258

کد مطلب 2212565

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *