تیر ۶, ۱۴۰۵ ۲۰:۴۴
اخبار جدید سیاسی ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اکسیوس: مدت زمان تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به طور فعال در حال مذاکره است

به گزارش اخبار جدید به نقل از آفتاب نیوز به نقل از اکسیوس، این رسانه مدعی شد که مدت زمان تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به طور فعال در حال مذاکره است و سه منبع گفتند که این مدت حداقل ۱۲ سال خواهد بود و یک منبع ۱۵ سال را به عنوان نقطه توافق محتمل عنوان کرده...

اکسیوس: مدت زمان تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به طور فعال در حال مذاکره است

به گزارش اخبار جدید به نقل از آفتاب نیوز

به نقل از اکسیوس، این رسانه مدعی شد که مدت زمان تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به طور فعال در حال مذاکره است و سه منبع گفتند که این مدت حداقل ۱۲ سال خواهد بود و یک منبع ۱۵ سال را به عنوان نقطه توافق محتمل عنوان کرده است.

طبق این گزارش ادعایی، ایران تعلیق ۵ ساله غنی‌سازی را پیشنهاد داده و آمریکا ۲۰ سال را خواستار شده است.

بر اساس گزارش اکسیوس، یک منبع مدعی شد که آمریکا به دنبال درج شرطی است که بر اساس آن هرگونه نقض تعهد در ارتباط با غنی‌سازی ایران، مدت تعلیق را تمدید کند. پس از انقضای مدت تعلیق هم، ایران می‌تواند غنی‌سازی تا سطح ۳.۶۷ درصد انجام دهد.

اکسوس ادعا کرد: «عدم فعالیت در زمینه تسلیحات هسته‌ای از جمله دیگر تعهدات ایران خواهد بود و به ادعای یک مقام آمریکایی، همچنین بندی که بر اساس آن ایران متعهد شود تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی را اداره نکند هم در گفت‌وگوها بین طرفین مطرح شده است».

بیشتر بخوانید  آلمان: بین ایران و آمریکا تماس غیرمستقیم برقرار شد

بر اساس ادعای این مقام آمریکایی، ایران همچنین به رژیم بازرسی تقویت‌شده، از جمله بازرسی‌های سرزده بازرسان آژانس اتمی متعهد خواهد شد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *