تیر ۶, ۱۴۰۵ ۱۶:۰۳
اخبار جدید سیاسی ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

غریب‌آبادی: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است

به گزارش اخبار جدید به نقل از جماران ، کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: تنگه هرمز دو دولت ساحلی دارد، ایران و عمان. این دو کشور حق اعمال حاکمیت بر آب‌های سرزمینی را دارند. وی افزود: ایران در شرایط جنگ، نظامات جدیدی برای کنترل عبورومرور تعریف کرده و به هیچ کشوری اجازه...

غریب‌آبادی: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است

به گزارش اخبار جدید به نقل از جماران ، کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: تنگه هرمز دو دولت ساحلی دارد، ایران و عمان. این دو کشور حق اعمال حاکمیت بر آب‌های سرزمینی را دارند.

وی افزود: ایران در شرایط جنگ، نظامات جدیدی برای کنترل عبورومرور تعریف کرده و به هیچ کشوری اجازه دخالت نمی‌دهد. هر ترتیباتی باید با هماهنگی عمان باشد. در مشورت‌ها به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و عمان نیز حق حاکمیت خود را می‌پذیرد.

غریب آبادی گفت: آمریکا با تهدید عمان، حقوق بین‌الملل را نقض کرده است. ما از عمان خواسته‌ایم تسلیم تهدید نشود و حاکمیت خود را در زمان صلح اعمال کند.

 

بیشتر بخوانید  نماینده مجلس: ایران در خصوص وضعیت تنگه هرمز به عقب بازنخواهد گشت
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *