تیر ۶, ۱۴۰۵ ۱۶:۰۳
اخبار جدید سیاسی ۲۱ خرداد ۱۴۰۵ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پیگیری قضایی حمله به تأسیسات آب شرب سیریک در مراجع داخلی و بین‌المللی

 مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان، گفت: حمله به تأسیسات آب شرب مردم سیریک مصداق جنایت جنگی و پیگیری این جنایت در مراجع قضایی داخلی و بین المللی آغاز شده است. به گزارش ایرنا، قهرمانی افزود: تأسیسات آب شرب، در زمره اموال غیرنظامی و اشیای ضروری برای بقای جمعیت غیرنظامی قرار دارند و حمله به این‌گونه...

پیگیری قضایی حمله به تأسیسات آب شرب سیریک در مراجع داخلی و بین‌المللی


 مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان، گفت: حمله به تأسیسات آب شرب مردم سیریک مصداق جنایت جنگی و پیگیری این جنایت در مراجع قضایی داخلی و بین المللی آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، قهرمانی افزود: تأسیسات آب شرب، در زمره اموال غیرنظامی و اشیای ضروری برای بقای جمعیت غیرنظامی قرار دارند و حمله به این‌گونه تأسیسات، طبق قواعد حقوق بین‌الملل بشردوستانه ممنوع است.

وی با اشاره به مستندات بین‌المللی این موضوع گفت: مطابق ماده ۵۲ پروتکل الحاقی اول ۱۹۷۷ به کنوانسیون‌های ژنو، اموال غیرنظامی نباید هدف حمله قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: همچنین برابر ماده ۵۴ همین پروتکل حمله، تخریب، از کار انداختن یا غیرقابل استفاده کردن اشیایی که برای بقای جمعیت غیرنظامی ضروری هستند، از جمله تأسیسات و ذخایر آب آشامیدنی، ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: در آینده نزدیک نتایج این پیگیری ها و اقدامات انجام شده در این زمینه برای افکار عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به احتمال مذاکرات بین ایران و آمریکا

تاسیسات آبرسانی شهرستان سیریک در بامداد چهارشنبه ۲۰ خرداد مورد حمله قرار گفت و جریان آب آشامیدنی شهر کوهستک و ۱۰ روستای بخش بمانی به‌طور کامل قطع شده و بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق در با کمبود آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.



مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *