حكومت بايد به اصلاح قوانين بپردازد نه اينكه نمايندگانش پشت درهای بسته برای پوشش زنان قانون بنويسند
عباس عبدی در اعتماد نوشت: آقاي رييسجمهور كه هفته پيش به قم رفتند بايد مطالبات روشني از طرف مردم را طرح ميكردند. شما نميتوانيد در برابر اين قانون ( حق حضانت فرزند) بيتفاوت باشيد
قانون مدني و همه قوانين مشابه از جمله قانون خانواده بايد مطابق شرايط زمان و مكان اجتهاد و بهروز شود. قاعده منطقي هر كس غنيمت ميبرد بايد غرامت هم بدهد.
اين قاعده در گذشته درباره حق حضانت جد پدري صدق ميكرد ولي اكنون مادران هستند كه غرامت ميدهند و نبايد آنان را از حق حضانت محروم كرد. انجام اين تغييرات بسيار ساده است. انجامش مهمتر و سادهتر از مطالباتي كه ديگران از دولت طرح ميكنند
حكومت بايد به اصلاح قوانين بپردازد نه اينكه نمايندگانش پشت درهاي بسته و غيرعلني براي پوشش زنان قانون بنويسند. نتيجه چنين قوانيني همين واكنشهايي است كه در جامعه ميبينيم
به طور قطع تعدادي از پدربزرگان بر اساس اخلاق و خيرخواهي از حق حضانت خود ميگذرند ولي اين كافي نيست. حقوق مادران و زنان را نبايد به اخلاق اين و آن گره زد. بايد حقوق زنان را با وضعيت جديد جامعه و نقش آفريني زنان متناسب كرد
يكي از دلايلي كه زنان طبقه متوسط و تحصيلكرده از ازدواج و فرزندآوري گريزان هستند وجود قوانين ناسازگار با واقعيت نقش زنان در جامعه جديد است.