تاریخ انتشار: آذر ۲۵, ۱۴۰۳ - 2 سال پیش
موضوع:‌ اخبار جدید اقتصادی
شماره: 694620
وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد نسبت به عواقب قیمت‌گذاری دستوری دلار هشدار داد

بانک مرکزی ایران اخیرا از راه‌اندازی سامانه ارز تجاری خبر داد که در آن معاملات ارزی براساس عرضه و تقاضا و بدون قیمت‌گذاری دستوری انجام خواهد شد. عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد قیمت‌گذاری دستوری در بازار ارز بیان کرد که این شیوه قیمت‌گذاری باعث توزیع رانت، فساد و التهاب در بازار ارز می‌شود. او تاکید کرد که قیمت‌گذاری دستوری بدون مهار تورم، تنها به ایجاد نابرابری و آسیب به امنیت اقتصادی منجر می‌شود.