به گزارش اخبار جدید به نقل از اقتصاد۲۴ قالیباف اظهار کرد: بعضی موضوعات در مذاکرات به جمع بندی رسیده است بعضی هم نه، هنوز تا توافق نهایی فاصله داریم، در بعضی موضوعات اصرار داریم و این خواستهها قابل گذشت نیست. قالیباف از طرفی دیگر عنوان گرد: در حین مذاکرات با میانجی بعضا سو تفاهمهایی بوجود میآمد...
به گزارش اخبار جدید به نقل از اقتصاد۲۴ قالیباف اظهار کرد: بعضی موضوعات در مذاکرات به جمع بندی رسیده است بعضی هم نه، هنوز تا توافق نهایی فاصله داریم، در بعضی موضوعات اصرار داریم و این خواستهها قابل گذشت نیست.
قالیباف از طرفی دیگر عنوان گرد: در حین مذاکرات با میانجی بعضا سو تفاهمهایی بوجود میآمد مثلا آزاد سازی داراییها یکی از همین موضوعات بودو ولی در مذاکرات مستقیم بهتر همدیگه را درک کردیم.
قالیباف همچنین با اشاره به تنگه هرمز گفت: اجازه نمیدهیم آمریکاییها بگویند ما در تنگه هرمز منافع داریم، تنگه هرمز تنگهای است که مردم دنیا و کشورها باید از آن استفاده کنند ما متوجه این موضوع هستیم ما مثل آمریکا نیستیم ببلعیم و هر چه میخواهیم را ببریم.
اجازه نمیدهیم آمریکاییها بگویند ما در تنگه هرمز منافع داریم و بخواهند در آن دخالت کنند ما مواظب حقوق و حق کشورهای دنیا با پروتکلهای خودمان هستیم.
روشن میگویم چند روز است تنگه هرمز را محاصره کردند یعنی همه دنیا از آن عبور کنند جز ایران! عجب تصمیم نادانی و احمقانهای! مگر امکانپذیر است همه از تنگه هرمز عبور کنند جز ایران؟ این هم اشتباه دیگر آنان است اگر محاصره را رها نکنید حتما تردد در تنگه هرمز محدود خواهد شد و تردیدی در آن نیست.