تیر ۷, ۱۴۰۵ ۰۸:۱۵
اخبار برگزیده ۱۸ تیر ۱۴۰۴ - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چرا میز مذاکره ایران با آمریکا و اروپا مهم است؟

180 اقتصاددان و استاد دانشگاه در بیانیه‌ای خواستار اصلاح در امور مختلف حکمرانی شدند.

چرا میز مذاکره ایران با آمریکا و اروپا مهم است؟

گروهی از اقتصاددانان و استادان دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران و مسعود پزشکیان، خواستار تغییر پارادایم حاکم بر نظام حکمرانی برای برون‌رفت از بحران کنونی در حوزه های اقتصادی و سیاسی شدند. یکی از بندهای این بیانیه به موضوع مذاکره و دیپلماسی مربوط می‌شود و روی سخن درباره میزی است که می‌تواند به مشکلات و اختلافات حل نشده پایان بدهد.

180 اقتصاددان و استاد دانشگاه در یکی از بندهای این  بیانیه درباره اهمیت مذاکره  آورده‌اند 

“در عرصه روابط بین‌الملل، برداشت ما آن‌ است که مردم ایران، ضمن آنکه در مقابل تجاوز بیگانه می‌ایستند و از تسلط بیگانه بیزارند، صلح‌دوست و مدافع تعامل با کشورهای مختلف جهان هستند. توصیه موکد ما آن‌ است که برای خروج از شرایط به‌وجود آمده، مسیر دیپلماسی و مذاکره سازنده با آمریکا و اروپا فعال شود و از بروز مجدد جنگ و تداوم اعمال فشارهای اقتصادی جلوگیری شود. حفظ تمامیت ارضی و موجودیت سرزمینی ایران، مهم‌ترین هدفی است که نباید اجازه داد، ذره‌ای دچار خدشه شود. نگاه‌های افراطی که محرک دشمنی‌ها و درگیری‌هاست، در شرایط موجود کشور، خطرناک و دارای نتایج فاجعه‌بار خواهد بود. “

بیشتر بخوانید  سی‌ان‌ان: ایران با پیشنهاد «فرصت یک تریلیون دلاری» در تلاش برای جلب توافق
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *