تیر ۶, ۱۴۰۵ ۱۶:۱۰
ویژه ۲۳ فروردین ۱۴۰۵ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام‌آباد به توافق نرسید +توضیحات وزارت خارجه

مذاکرات تیم‌های ایرانی و آمریکایی ساعاتی پیش به اتمام رسید و دو طرف به دلیل زیاده خواهی و جاه‌طلبی‌های آمریکا فعلاً به توافقی دست نیافتند.  به نقل از تسنیم، بقایی، سخنگوی وزارت خارجه در همین ارتباط عنوان کرد:  در مورد یک‌سری از موضوعات به تفاهم رسیدیم اما در مورد ۲-۳ موضوع مهم دیدگاه‌ها فاصله داشت...

مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام‌آباد به توافق نرسید +توضیحات وزارت خارجه

مذاکرات تیم‌های ایرانی و آمریکایی ساعاتی پیش به اتمام رسید و دو طرف به دلیل زیاده خواهی و جاه‌طلبی‌های آمریکا فعلاً به توافقی دست نیافتند. 

به نقل از تسنیم، بقایی، سخنگوی وزارت خارجه در همین ارتباط عنوان کرد:

 در مورد یک‌سری از موضوعات به تفاهم رسیدیم اما در مورد ۲-۳ موضوع مهم دیدگاه‌ها فاصله داشت و نهایتاً گفت‌وگوها منجر به توافق نشد.

این دور از مذاکرات طولانی‌ترین دور مذاکرات در این یک سال بود و مجموعا ۲۴ یا ۲۵ ساعت طول کشید.

دیپلمات‌ها وظیفه‌شان را چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح باید انجام بدهند.

این مذاکرات بعد از ۴۰ روز جنگ تحمیلی انجام شد و در یک فضای بدگمانی و سو ظن انجام شد؛ طبیعی است که از ابتدا هم نباید انتظار می‌داشتیم که ظرف یک جلسه به توافق برسیم. کسی هم چنین انتظاری نداشت.

بعضی از موضوعات جدید مثل موضوع تنگه هرمز در این مذاکرات اضافه شد و این هرکدام پیچیدگی خود را دارد.

بیشتر بخوانید  تازه ترین خبر درباره ادامه دار شدن مذاکرات در روزهای آینده

  ما در هر شرایطی در دستگاه دیپلماسی باید پیگیر حقوق و منافع مردم ایران باشیم.

از دولت و مردم پاکستان و از شخص آقای شهبار شریف نخست وزیر پاکستان، آقای عاصم منیر فرمانده ارتش و از آقای اسحاق‌دار معاون نخست وزیر تشکر می‌کنم.

از حسن میزبانی آنها تشکر می‌کنیم و اطمینان داریم که تماس‌ها بین ما و پاکستان و سایر دوستان ما در منطقه ادامه پیدا خواهد کرد. 

دیپلماسی در کنار مدافعان وطن حضور دارد و آماده همه نوع فداکاری هستیم.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *