تیر ۶, ۱۴۰۵ ۰۶:۰۰

اینترنت معمولی را چندبرابر به مردم می‌دهند؛ آن هم با مجوز تنظیم مقررات!

رضا الفت‌نسب، رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، با به چالش کشیدن فرآیند نظارت بر این حوزه، این پرسش را عنوان می‌کند که چرا باید اینترنتی که در تمام دنیا به صورت معمول در دسترس است، با قیمت‌های نجومی و پس از عبور از فیلترهای نظارتی خاص به دست کاربر برسد؟

به گفته رضا الفت‌نسب، رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، در حالی که مقامات وجود محدودیت‌ها را انکار می‌کنند، فرآیندهای پیچیده‌ای برای احراز هویت کسب‌وکارها جهت دسترسی به اینترنت ایجاد شده است که حتی برای مشاغل ساده‌ای مانند سوپرمارکت‌های دارای سایت نیز اعمال می‌شود. او با انتقاد شدید از نهادهای نظارتی، به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها اشاره کرده و می‌گوید که در شرایط جنگ اقتصادی و مشکلات معیشتی، تحمیل هزینه‌های سنگینی مانند دو میلیون تومان برای ۵۰ گیگابایت اینترنت، تبعیض آشکاری است که بسیاری از مردم توان پرداخت آن را ندارند و این وضعیت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید  طرح جدید کنگره آمریکا برای «اینترنت آزاد» در ایران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *