تیر ۶, ۱۴۰۵ ۰۱:۱۲
اخبار جدید سیاسی ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیام قاطع یک نماینده مجلس: از مدیریت تنگه هرمز دست نخواهیم کشید

محمدرضا احمدی سنگر عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گویی ضمن انتقاد از مواضع ضدونقیض مقامات کاخ سفید در مورد تنگه هرمز، گفت: این تنگه در زمره آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است و قبلا نیز تردد از آن کاملا آزاد بود اما وقتی تجاوز وحشیانه صهیونیست ها و آمریکایی ها به...

پیام قاطع یک نماینده مجلس: از مدیریت تنگه هرمز دست نخواهیم کشید


محمدرضا احمدی سنگر عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گویی ضمن انتقاد از مواضع ضدونقیض مقامات کاخ سفید در مورد تنگه هرمز، گفت: این تنگه در زمره آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است و قبلا نیز تردد از آن کاملا آزاد بود اما وقتی تجاوز وحشیانه صهیونیست ها و آمریکایی ها به کشورمان انجام شد، شرایط تغییر کرد.

به نقل از خانه ملت، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ترامپ تلاش کرد با ایجاد اجماع بین المللی اقدام به آزادسازی تنگه هرمز کند اما شکست خورد زیرا کشورهای دنیا دریافتند که جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد خواهد کرد و اینکه حق با ایرانیان است.

وی با بیان اینکه مردم بیش از یکصد شب در کنار مسئولان و نیروهای مسلح ایستادند تا منافع ملی حفظ شود، افزود: بر این اساس پیش‌نویس نظام حقوقی جدید تنگه هرمز با رعایت اصول حقوق بین‌الملل دریاها تهیه شده تا منافع ملی حاصل شود.

بیشتر بخوانید  کوچک زاده: پیش از انقلاب کسی نمی‌دانست حزب اللهی یعنی چه؟!

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین در این چارچوب، مدیریت مشترک جمهوری اسلامی ایران و عمان بر تنگه هرمز و استقرار نظام عبور کنترل‌شده اجرایی خواهد شد و آمریکایی ها نیز نمی توانند کاری کنند.

احمدی سنگر با اشاره به اینکه اعتمادی به آمریکایی ها نیست زیرا آنها هیچ پروتکل بین المللی را به رسمیت نمی شناسند، خاطرنشان کرد: بر این اساس یادآور می شود که ما از صنعت هسته ای صلح آمیز، توانمندی موشکی دفاعی مشروع و مدیریت تنگه هرمز دست نخواهیم کشید و محکم در این مسیر ایستاده ایم.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *