به گزارش آفتاب نیوز، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی بامداد امروز گفت: «باید به کارشناسان ما اجازه داده شود تا از طریق بازرسیهای میدانی، این موضوع را راستیآزمایی کنند.» گروسی همچنین مدعی شده بود که یک یادداشت تفاهم با ایران برای نظارت آژانس بر بازرسی تأسیسات هستهای به امضا رسیده و اعلام کرد...
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی بامداد امروز گفت: «باید به کارشناسان ما اجازه داده شود تا از طریق بازرسیهای میدانی، این موضوع را راستیآزمایی کنند.»
گروسی همچنین مدعی شده بود که یک یادداشت تفاهم با ایران برای نظارت آژانس بر بازرسی تأسیسات هستهای به امضا رسیده و اعلام کرد که جزئیات عملیات و ترکیب کمیته هماهنگی را «مذاکرات ایران و آمریکا» مشخص خواهد کرد.
مدیرکل آژانس در ادامه فهرستی از گزینههای روی میز برای ذخایر اورانیوم ایران رو کرد: «رقیقسازی اورانیوم با غنای بالا» یا «انتقال اورانیوم غنیشده به یک کشور دیگر». او البته تأکید کرد تصمیم نهایی در این باره را نه آژانس، که «یادداشت تفاهم میان واشنگتن و تهران» تعیین میکند.
گروسی که به گفته خودش «آماده پیشبرد کار فنی در ایران» است، ابراز امیدواری کرد «بهزودی امکان ورود کارشناسان آژانس به سایتهای هستهای ایران فراهم شود»؛ ورودی که با توجه به سابقه نفوذ و خرابکاریهای صورتگرفته در تأسیسات هستهای کشور، برای افکار عمومی ایران بیش از آنکه تضمیندهنده باشد، هشداردهنده است.