خبرگزاری فارس در یادداشتی در بخش «فارس من» به فیلم «زن و بچه» ساخته سعید روستایی انتقاد کرد و خواستار برخورد با این اثر شد. فارس نوشت: در سالهای اخیر، شبکه نمایش خانگی مسیری را در پیش گرفته که خروجی آن نهتنها بازنمایی بیبندوباری، بلکه فراتر از آن، «تئوریزه کردن» و تبلیغ آن به عنوان یک...
خبرگزاری فارس در یادداشتی در بخش «فارس من» به فیلم «زن و بچه» ساخته سعید روستایی انتقاد کرد و خواستار برخورد با این اثر شد.
فارس نوشت: در سالهای اخیر، شبکه نمایش خانگی مسیری را در پیش گرفته که خروجی آن نهتنها بازنمایی بیبندوباری، بلکه فراتر از آن، «تئوریزه کردن» و تبلیغ آن به عنوان یک سبک زندگی مدرن است. این روند، زنگ خطری جدی برای بافت سنتی و اخلاقی جامعه به شمار میرود. حاکمیت همانگونه که وظیفه دارد با توزیع مواد مخدر و عوامل آسیبزای جسمی برخورد کند، مسئولیت دارد در برابر آثار مخرب فرهنگی که روان و بنیان خانواده را هدف قرار میدهند نیز ایستادگی کند. ایران تنها در صورتی میتواند از هویت ملی و مذهبی خود صیانت کند که نظارت کیفی و اخلاقی بر محصولات فرهنگی را به اولویت اول خود تبدیل نماید.

به عنوان، میتوان به سکانسی در فیلم «زن و بچه» اشاره کرد؛ جایی که مادری با فرزند ۱۴ سالهاش در مواجهه با عشق نامتعارف او به زنی بزرگسال، نهتنها بازدارنده نیست، بلکه با طرح این پرسش که «چرا پسرم را یک شب پیش خودت نبردی؟»، عملاً روابط خارج از عرف و شرع (زنا) را به عنوان امری توصیهشده و عادی جلوه میدهد. این دیالوگ، تنها نوک کوه یخ از جریان نفوذ ابتذال در لایههای زیرین فیلمنامههایی است که این روزها میهمان خانههای مردم میشوند